K-rauta

/K-rauta

K-rauta

K-rauta

Alla K-rauta ABs fakturor printades och skickades från Finland, vilket var en tidskrävande och kostsam process. Det var ett av huvudskälen till att företaget valde att börja använda sig av Pageros tjänster, berättar Marcus Wolf, IT-Manager på K-rauta.

0
Fakturor/år
0 BSEK
Årsomsättning

Från 3 månader till 1 vecka

”Vi valde Pagero som tjänsteleverantör för att kunna bli en snabb, trygg och flexibel fakturapartner. Pagero har verkligen hjälpt oss att lösa de problem vi hade och bidragit till ökad kundnöjdhet och ökat vår trovärdighet som leverantör.”

”Pageros tjänster har inneburit stora besparingar för oss. Först och främst sparar vi tid, inte bara genom att ta bort den manuella hanteringen av fakturor, utan även genom att skriva ut fakturorna i Sverige med hjälp av tilläggstjänsten extern print. Flera av våra kunder vill fortfarande ta emot pappersfakturor. Tidigare innebar detta en långsam process där det tog 6-10 dagar från att köpet genomfördes tills att fakturan nådde fram till kunden. Nu har vi minskat tiden till 2 dagar. Om adressen inte var korrekt kunde det ta hela 1-3 månader innan kunden fick fakturan, men nu returneras fakturorna direkt till K-rautas servicekontor för rättning och vi har reducerat tiden till ca 7 dagar”, berättar Marcus Wolf.

”Det är en fördel för oss att ha en fakturapartner som känner väl till de olika marknaderna i Norden och Europa och vi ser på Pagero som en trygg samarbetspartner som vi kan fortsätta att växa med i framtiden.”

Bättre kontroll – lägre kostnader

”På sikt räknar vi även med att minska portokostnaderna väsentligt. Med en bättre kontroll över våra utgående fakturor och en automatisk hantering tar vi bort risken för fel och minskar administrationen kring frågor om fakturorna. Dessutom kommer vår fakturahantering bli mer miljövänlig med färre utskrifter och transporter. Vi minskar också betalningstiden för våra kunder och därmed förbättrar vi vår egen likviditet.”

”Fler och fler av våra kunder kräver e-faktura, bland annat inom stat och kommun samt andra stora kunder, och med hjälp av Pagero kan vi uppfylla dessa krav. Vi har även möjlighet att skicka PDF-faktura till de kunder som inte kan ta emot fakturor elektroniskt, och på så sätt har vi samlat hela vårt utgående fakturaflöde till en och samma kanal – Pagero Online.”

En samarbetspartner för framtiden

”Det är en fördel för oss att ha en fakturapartner som känner väl till de olika marknaderna i Norden och Europa och vi ser på Pagero som en trygg samarbetspartner som vi kan fortsätta att växa med i framtiden.”

”Pagero håller en hög kunskapsnivå som har överträffat våra förväntningar. De har visat ett genuint intresse för oss med regelbunden uppföljning för att se till att allt fungerar som det skall. Jag rekommenderar Pagero som tjänsteleverantör!”, avslutar Marcus Wolf.

Om K-rauta AB

K-rauta AB är ett helägt dotterbolag till Finlands största handelskoncern, Kesko Oyj. Det första svenska byggvaruhuset öppnade 1996 i Stockholm. Idag är K-rauta rikstäckande med 20 byggvaruhus, från Haparanda i norr till Malmö i söder. K-rauta erbjuder gedigna produkter och tjänster inom badrum, trädgård, verktyg, bygg och inredning.

2017-10-12T10:45:15+00:00 1 maj 2015|