Laddar...

Autogiro

Våra autogiroprogram hjälper företag att administrera autogirobetalningar. Vi erbjuder två olika program beroende på antal autogiron som skall hanteras och företagets behov av administration:

Jag vill bli kontaktad

Pagero Autogiro Mikro

Pagero Autogiro Mikro passar företag som har en fast, mindre kundkrets med återkommande betalningar.

Med Pagero Autogiro Mikro kan du skapa autogiromedgivanden och betaluppdrag. Medgivandet skapas efter kontakt med kund som ofta undertecknar en medgivandeblankett. Innehållet (betalarnummer, betalarens kontonummer och personnummer etc.) registreras i programmet och sparas i önskad mapp på din dator. Betaluppdraget med information om belopp och intervall skapas separat och sparas även det i önskad mapp på din dator.

Det finns även en enkel funktion för att ändra och makulera både medgivanden och betaluppdrag om så skulle behövas.

Du skickar dina medgivanden och betaluppdrag till Bankgirot med separat kommunikationsprogram, förslagsvis Pagero Payment Connect (fd Pagero Bankgiro Link).

Pris Pagero Autogiro Mikro: 3 000 SEK/år

BESTÄLL

Pagero Autogiro Pro

Pagero Autogiro Pro passar företag som har en stor kundkrets och behov av att administrera kunduppgifter samt se betalningshistorik.

Med Pagero Autogiro Pro kan du skapa (samt ändra eller makulera) både autogiromedgivanden och betaluppdrag i en och samma vy i programmet. Du kan även skapa medgivande och uppdrag för flera olika bankgironummer. Du växlar enkelt mellan numren via en rullgardinsmeny i programmet.

Filerna sparas i önskad mapp på din dator och skickas till Bankgirot med separat kommunikationsprogram, förslagsvis Pagero Payment Connect (fd Pagero Bankgiro Link). Du kan integrera Pagero Autogiro Pro med Pagero Payment Connect så att programmet startas automatiskt när du skall skicka dina filer.

Programmet har även en kunddatabas som ger dig tillgång till alla dina autogirokunder. Det finns möjlighet att sortera och filtera efter exempelvis kundnummer, postadress och e-postadress. Du kan även se betalningshistorik för varje enskild kund. Du kan exportera rapporter med statistik, vilket hjälper dig att få överblick över dina autogirobetalningar, exempelvis de som inte har betalats i tid så du kan skicka ut en påminnelsefaktura.

Pris Pagero Autogiro Pro:

  • 23 900 SEK år 1 och därefter 4 780 SEK/år vid beställning av en licens
  • Vid beställning av fler än en licens kostar de påföljande licenserna 12 000 SEK år 1 och därefter 2 400 SEK/år
BESTÄLL

Tilläggstjänster Pagero Autogiro Pro

Med våra tilläggstjänster kan du anpassa Pagero Autogiro Pro till just ditt företags specifika behov:

  • Med tjänsten multihantering av betaluppdrag kan du ändra beloppet på flera betaluppdrag samtidigt. Detta är en mycket användbar tjänst för företag som exempelvis har prenumerationsavgifter på autogiro och behöver justera dem för ett större antal kunder samtidigt. Det finns även möjlighet att läsa in information från annat system vid behov.
  • Med tjänsten utökade rapporter kan du få skräddarsydda rapporter med innehåll och utseende som passar just ditt företag. Ett par exempel på rapporter vi satt upp är listor på skickade betaluppdrag som inte lästs in och statistik över betalningar över tiden. Stora möjligheter finns att kundanpassa denna tjänst.
  • Vår fakturamodul hjälper dig att effektivisera hanteringen av autogirodragningar där täckning saknas. Med fakturamodulen kan du skapa och skriva ut fakturor och vid behov även påminnelser direkt via Pagero Autogiro Pro för de uteblivna dragningarna. Du kan också kreditera autogirodragningar samt skapa och skriva ut fakturauppdrag. Fakturamodulen kan även integreras med vår e-fakturaplattform Pagero Online för effektiv distribution av dina fakturor.
  • Komplettera fakturamodulen med vår inkassomodul och du har ett komplett system för att hantera uteblivna betalningar. Inkassomodulen skräddarsys för den enskilda kundens behov och kan kopplas mot önskat inkassobolag.

Pagero e-autogiroavtal

Pagero e-autogiroavtal är en elektronisk lösning som effektiviserar hanteringen av autogiromedgivande för företag – från avtalsskrivning till registrering av det påskrivna avtalet. Tjänsten kan användas både av företag som har en separat autogirotjänst och de som hanterar autogiro direkt i sitt affärssystem.

Den traditionella processen för hantering av autogiromedgivande är tids- och resurskrävande. En kund som vill börja betala via autogiro är tvungen att skriva på ett avtal i pappersformat. Företaget måste sedan oftast registrera kundens avtalsuppgifter (som exempelvis kundnummer, personnummer och bankkontouppgifter) manuellt i sitt system. Efter registrering skapas och skickas medgivandet till banken eller Bankgirot och först därefter kan pengarna börja dras. Pappersavtalet måste arkiveras och sparas i 10 år från det att kunden har sagt upp sitt medgivande.

Med vår nya tjänst Pagero e-autogiroavtal kan autogirokunden snabbt och enkelt fylla i och signera ett elektroniskt autogiroavtal med hjälp av BankID eller Mobilt BankID – direkt på plats hos företaget, via deras hemsida eller via en mailad länk.

När avtalet är signerat sparas det i elektroniskt format i Pagero e-autogiroavtal, i enlighet med gällande arkiveringsregler. Inga papperskopior behöver hanteras. Dessutom kan informationen på avtalet överföras elektroniskt till företagets autogirotjänst eller affärssystem för att underlätta automatisk registrering av kundens uppgifter och därmed minska risken för fel som kan uppstå vid manuell inmatning. Därefter kan medgivandet automatiskt skapas och skickas vidare elektroniskt till banken eller Bankgirot och pengarna kan börja dras. Via gränssnittet i Pagero e-autogiroavtal är det enkelt att vid behov hitta information om varje enskilt medgivande.

Jag vill bli kontaktad